Z reguły polisa turystyczna działa tylko wtedy, kiedy ktoś udaje się na wypoczynek – najczęściej poza granicami kraju, gdzie nie można liczyć na standardowe ubezpieczenie. A co z osobami podróżującymi za granicę w sprawach biznesowych? Czy i dla nich można wykupić polisę na czas pobytu za granicą?
Koszt polisy dla pracownika
Dla wszystkich osób podróżujących za granicę można wykupić polisę turystyczną lub w tym przypadku – pracowniczą. Zakres ochrony obydwóch polis jest niemal identyczny. Różnice są minimalne – w taki sposób, że czasem są wręcz niedostrzegalne. Ile może kosztować taka polisa dla pracownika, który podróżuje za granicę? Wszystko zależy od tego, jakie towarzystwo ubezpieczeniowe zostanie wybrane. Do tego ważny jest zakres ubezpieczeniowy, ale taki standardowy pakiet to 3 zł na dzień – przewidziana dla osób nie pracujących fizycznie. Jeżeli ktoś będzie fizycznie pracował, to zawsze może postarać się o dodatkowy zakres ochrony.
Wyłączenia w polisie turystyczno – pracowniczej
Polisa turystyczna na wyjazd za granicę w celach służbowych na pewno będzie miała pewne wyłączenia. Każda osoba, która decyduje się na podpisanie takiej umowy, musi się z nimi zapoznać. Wśród takich wyłączeń należy wymienić czas, kiedy zdarzenie zostanie zgłoszone. Każda osoba (turysta, pracownik) ma zawsze określony czas, kiedy musi zgłosić się do centrum informacyjnego. Należy również zadbać o dokumenty medyczne, które muszą zostać dostarczone na czas. Jeżeli tak nie będzie, to ochrona ubezpieczeniowa może nie zadziałać.
Zobacz też: